Deel zorginformatie snel en veilig met je patiënt!
ZorgBericht: beelden delen met patiënten
Met ZorgBericht, onderdeel van het Twiin Portaal, deel je eenvoudig en veilig medische beelden en verslagen met patiënten. Van röntgenfoto’s en scans tot behandelrapporten: ZorgBericht biedt directe toegang tot zorginformatie, voor een efficiënte en transparante zorgervaring.

Veilig, snel en eenvoudig delen van medische beelden en verslagen
Het is ontwikkeld met als doel om radiologische onderzoeken en verslagen op een laagdrempelige wijze met de patiënt te kunnen delen. Patiënten zoals toeristen en asielzoekers hebben toegang zonder 2-factor-authenticatie. Dit bespaart tijd van zorgverleners en versterkt de patiëntbetrokkenheid.
Veilig delen
Deel medische beelden en rapporten veilig, volledig in lijn met de geldende privacy- en beveiligingsnormen.
Snel en toegankelijkheid
Via een gebruiksvriendelijke interface krijgen patiënten snel toegang tot medische gegevens, altijd en overal.
Tijdsbesparing
Efficiënt uitwisselen zonder vertraging.
Zorgverleners besparen tijd met directe communicatie, zonder de vertraging van traditionele post of complexe administratieve processen.
Betere patiëntbetrokkenheid
Door medische beelden en verslagen te delen met patiënten, raken ze actiever betrokken bij hun eigen zorgproces.

Iedereen kan een Zorgbericht ontvangen
Patiënten ontvangen hun Zorgbericht van de zorginstelling waar het onderzoek is uitgevoerd, mits deze is aangesloten op het Twiin Portaal en de patiënt hierom vraagt.
Video demonstratie
Bekijk de video voor een uitgebreide demonstratie over de werking van ZorgBericht.
Downloads
Naam | Beschrijving | |||
---|---|---|---|---|
Handleiding ZorgBericht t.b.v. zorgprofessionals Deze handleiding beschrijft hoe je een ZorgBericht verzendt en we laten zien welke schermafbeeldingen de patiënt/ontvanger ziet. | Handleiding ZorgBericht t.b.v. zorgprofessionals | Deze handleiding beschrijft hoe je een ZorgBericht verzendt en we laten zien welke schermafbeeldingen de patiënt/ontvanger ziet. | Download | |
ZorgBericht patiënten leaflet Deze korte handleiding laat zien hoe je foto’s en bijbehorende verslagen, die gemaakt zijn in het ziekenhuis, zelf kan bekijken of doorsturen naar een andere zorgverlener. | ZorgBericht patiënten leaflet | Deze korte handleiding laat zien hoe je foto’s en bijbehorende verslagen, die gemaakt zijn in het ziekenhuis, zelf kan bekijken of doorsturen naar een andere zorgverlener. | Download |
Wat gebeurt er als ik per ongeluk een verkeerd e-mailadres heb ingevuld?
Als u per ongeluk een verkeerd e-mailadres heeft ingevuld dan werkt het inloggen voor de ontvanger niet en moet u opnieuw een ZorgBericht aanmaken gekoppeld aan het juiste emailadres. Geen zorgen, de automatische e-mail die is verzonden aan het verkeerde emailadres bevat geen patiëntinformatie en de ontvanger kan ook niet inloggen op ZorgBericht zonder in bezit te zijn van het juiste mobiele telefoonnummer en de juiste geboortedatum.
Als u per ongeluk een verkeerd e-mailadres heeft ingevuld dan werkt het inloggen voor de ontvanger niet en moet u opnieuw een ZorgBericht aanmaken gekoppeld aan het juiste emailadres. Geen zorgen, de automatische e-mail die is verzonden aan het verkeerde emailadres bevat geen patiëntinformatie en de ontvanger kan ook niet inloggen op ZorgBericht zonder in bezit te zijn van het juiste mobiele telefoonnummer en de juiste geboortedatum.
Kan ik een onderzoek meerdere keren delen via ZorgBericht?
Ja, het is bijvoorbeeld mogelijk om beelden te delen met een patiënt en vervolgens dezelfde beelden te delen met een zorgverlener. Beide ontvangers kunnen de beelden 14 dagen lang inzien en/of downloaden.
Ja, het is bijvoorbeeld mogelijk om beelden te delen met een patiënt en vervolgens dezelfde beelden te delen met een zorgverlener. Beide ontvangers kunnen de beelden 14 dagen lang inzien en/of downloaden.
Bij wie kan ik terecht als ik vragen heb over de werking van ZorgBericht?
Uw vragen over ZorgBericht kunt u stellen aan de beheerder binnen uw zorginstelling. Bent u zelf de beheerder van ZorgBericht binnen uw instelling dan kunt u contact opnemen met onze Helpdesk via onderstaande contactinformatie: e-mail: support@alphatronzorgverbinders.nl telefoonnummer: 088 550 62 72
Uw vragen over ZorgBericht kunt u stellen aan de beheerder binnen uw zorginstelling. Bent u zelf de beheerder van ZorgBericht binnen uw instelling dan kunt u contact opnemen met onze Helpdesk via onderstaande contactinformatie: e-mail: support@alphatronzorgverbinders.nl telefoonnummer: 088 550 62 72
Is er een limiet aan het aantal onderzoeken wat ik tegelijk kan delen via een ZorgBericht?
Nee, er is geen limiet aan het aantal onderzoeken wat tegelijk via een ZorgBericht gedeeld kan worden. Let er wel op dat als u veel onderzoeken in een ZorgBericht opneemt het ook langer duurt voordat deze onderzoeken zichtbaar zijn voor de patiënt/ontvanger in ZorgBericht.
Nee, er is geen limiet aan het aantal onderzoeken wat tegelijk via een ZorgBericht gedeeld kan worden. Let er wel op dat als u veel onderzoeken in een ZorgBericht opneemt het ook langer duurt voordat deze onderzoeken zichtbaar zijn voor de patiënt/ontvanger in ZorgBericht.
Is het gebruik van ZorgBericht gratis?
Ja, in veel gevallen is het gebruik van ZorgBericht gratis. Voor NVZ en NFU leden worden de kosten voor ZorgBericht vergoed door de zorgverzekeraar. Let op: voor zelfstandige klinieken (ZKN), SAN instellingen of overige zorginstellingen gelden afwijkende afspraken met de zorgverzekeraars waardoor er mogelijk kosten in rekening worden gebracht per verstuurd ZorgBericht. Controleer vooraf welke afspraken er met uw branchevereniging zijn gemaakt.
Ja, in veel gevallen is het gebruik van ZorgBericht gratis. Voor NVZ en NFU leden worden de kosten voor ZorgBericht vergoed door de zorgverzekeraar. Let op: voor zelfstandige klinieken (ZKN), SAN instellingen of overige zorginstellingen gelden afwijkende afspraken met de zorgverzekeraars waardoor er mogelijk kosten in rekening worden gebracht per verstuurd ZorgBericht. Controleer vooraf welke afspraken er met uw branchevereniging zijn gemaakt.
Kan ik ZorgBericht ook gebruiken voor uitwisseling met zorgprofessionals, zoals huisartsen en klinieken?
Ja, dat is zeker mogelijk. Let er wel bij op dat het telefoonnummer en eventueel e-mailadres gebruikt wordt van de ontvanger om in te kunnen loggen op ZorgBericht. Ook dient de ontvanger te weten welke geboortedatum ingevuld moet worden om in te kunnen loggen op ZorgBericht.
Ja, dat is zeker mogelijk. Let er wel bij op dat het telefoonnummer en eventueel e-mailadres gebruikt wordt van de ontvanger om in te kunnen loggen op ZorgBericht. Ook dient de ontvanger te weten welke geboortedatum ingevuld moet worden om in te kunnen loggen op ZorgBericht.
Kan ik voor meerdere patiënten tegelijk een ZorgBericht aanmaken om te gebruiken voor uitwisseling met zorgprofessionals, zoals huisartsen en klinieken?
Nee, dit is niet mogelijk. Een ZorgBericht kan alleen worden aangemaakt voor één patiënt tegelijk. Indien een huisarts van twee patiënten onderzoeken wenst te ontvangen dan ontvangt hij/zij twee aparte ZorgBerichten, elk met een eigen inloglink i.c.m. geboortedatum van de patiënt.
Nee, dit is niet mogelijk. Een ZorgBericht kan alleen worden aangemaakt voor één patiënt tegelijk. Indien een huisarts van twee patiënten onderzoeken wenst te ontvangen dan ontvangt hij/zij twee aparte ZorgBerichten, elk met een eigen inloglink i.c.m. geboortedatum van de patiënt.
