Deel zorginformatie snel en veilig met je patiënt!

ZorgBericht: beelden delen met patiënten

Met ZorgBericht, onderdeel van het Twiin Portaal, deel je eenvoudig en veilig medische beelden en verslagen met patiënten. Van röntgenfoto’s en scans tot behandelrapporten: ZorgBericht biedt directe toegang tot zorginformatie, voor een efficiënte en transparante zorgervaring.

Veilig, snel en eenvoudig delen van medische beelden en verslagen

Het is ontwikkeld met als doel om radiologische onderzoeken en verslagen op een laagdrempelige wijze met de patiënt te kunnen delen. Patiënten zoals toeristen en asielzoekers hebben toegang zonder 2-factor-authenticatie. Dit bespaart tijd van zorgverleners en versterkt de patiëntbetrokkenheid.

Veilig delen

Deel medische beelden en rapporten veilig, volledig in lijn met de geldende privacy- en beveiligingsnormen.

Snel en toegankelijkheid

Via een gebruiksvriendelijke interface krijgen patiënten snel toegang tot medische gegevens, altijd en overal.

Tijdsbesparing

Efficiënt uitwisselen zonder vertraging.

Zorgverleners besparen tijd met directe communicatie, zonder de vertraging van traditionele post of complexe administratieve processen.

Betere patiëntbetrokkenheid

Door medische beelden en verslagen te delen met patiënten, raken ze actiever betrokken bij hun eigen zorgproces.

Snel en eenvoudig delen van beelden

Iedereen kan een Zorgbericht ontvangen

Patiënten ontvangen hun Zorgbericht van de zorginstelling waar het onderzoek is uitgevoerd, mits deze is aangesloten op het Twiin Portaal en de patiënt hierom vraagt.

Om videos te kunnen laden moet je alle cookies accepteren. Lees ons privacy policy om meer te leren over cookies.

Video demonstratie

Bekijk de video voor een uitgebreide demonstratie over de werking van ZorgBericht.

Downloads

NaamBeschrijving
Handleiding ZorgBericht t.b.v. zorgprofessionals
Deze handleiding beschrijft hoe je een ZorgBericht verzendt en we laten zien welke schermafbeeldingen de patiënt/ontvanger ziet.
Download
ZorgBericht patiënten leaflet
Deze korte handleiding laat zien hoe je foto’s en bijbehorende verslagen, die gemaakt zijn in het ziekenhuis, zelf kan bekijken of doorsturen naar een andere zorgverlener.
Download
Veel gestelde vragen

Wat gebeurt er als ik per ongeluk een verkeerd e-mailadres heb ingevuld?

Als u per ongeluk een verkeerd e-mailadres heeft ingevuld dan werkt het inloggen voor de ontvanger niet en moet u opnieuw een ZorgBericht aanmaken gekoppeld aan het juiste emailadres. Geen zorgen, de automatische e-mail die is verzonden aan het verkeerde emailadres bevat geen patiëntinformatie en de ontvanger kan ook niet inloggen op ZorgBericht zonder in bezit te zijn van het juiste mobiele telefoonnummer en de juiste geboortedatum.

Als u per ongeluk een verkeerd e-mailadres heeft ingevuld dan werkt het inloggen voor de ontvanger niet en moet u opnieuw een ZorgBericht aanmaken gekoppeld aan het juiste emailadres. Geen zorgen, de automatische e-mail die is verzonden aan het verkeerde emailadres bevat geen patiëntinformatie en de ontvanger kan ook niet inloggen op ZorgBericht zonder in bezit te zijn van het juiste mobiele telefoonnummer en de juiste geboortedatum.

Kan ik een onderzoek meerdere keren delen via ZorgBericht?

Ja, het is bijvoorbeeld mogelijk om beelden te delen met een patiënt en vervolgens dezelfde beelden te delen met een zorgverlener. Beide ontvangers kunnen de beelden 14 dagen lang inzien en/of downloaden.

Ja, het is bijvoorbeeld mogelijk om beelden te delen met een patiënt en vervolgens dezelfde beelden te delen met een zorgverlener. Beide ontvangers kunnen de beelden 14 dagen lang inzien en/of downloaden.

Bij wie kan ik terecht als ik vragen heb over de werking van ZorgBericht?

Uw vragen over ZorgBericht kunt u stellen aan de beheerder binnen uw zorginstelling. Bent u zelf de beheerder van ZorgBericht binnen uw instelling dan kunt u contact opnemen met onze Helpdesk via onderstaande contactinformatie: e-mail: support@alphatronzorgverbinders.nl telefoonnummer: 088 550 62 72

Uw vragen over ZorgBericht kunt u stellen aan de beheerder binnen uw zorginstelling. Bent u zelf de beheerder van ZorgBericht binnen uw instelling dan kunt u contact opnemen met onze Helpdesk via onderstaande contactinformatie: e-mail: support@alphatronzorgverbinders.nl telefoonnummer: 088 550 62 72

Is er een limiet aan het aantal onderzoeken wat ik tegelijk kan delen via een ZorgBericht?

Nee, er is geen limiet aan het aantal onderzoeken wat tegelijk via een ZorgBericht gedeeld kan worden. Let er wel op dat als u veel onderzoeken in een ZorgBericht opneemt het ook langer duurt voordat deze onderzoeken zichtbaar zijn voor de patiënt/ontvanger in ZorgBericht.

Nee, er is geen limiet aan het aantal onderzoeken wat tegelijk via een ZorgBericht gedeeld kan worden. Let er wel op dat als u veel onderzoeken in een ZorgBericht opneemt het ook langer duurt voordat deze onderzoeken zichtbaar zijn voor de patiënt/ontvanger in ZorgBericht.

Is het gebruik van ZorgBericht gratis?

Ja, in veel gevallen is het gebruik van ZorgBericht gratis. Voor NVZ en NFU leden worden de kosten voor ZorgBericht vergoed door de zorgverzekeraar. Let op: voor zelfstandige klinieken (ZKN), SAN instellingen of overige zorginstellingen gelden afwijkende afspraken met de zorgverzekeraars waardoor er mogelijk kosten in rekening worden gebracht per verstuurd ZorgBericht. Controleer vooraf welke afspraken er met uw branchevereniging zijn gemaakt.

Ja, in veel gevallen is het gebruik van ZorgBericht gratis. Voor NVZ en NFU leden worden de kosten voor ZorgBericht vergoed door de zorgverzekeraar. Let op: voor zelfstandige klinieken (ZKN), SAN instellingen of overige zorginstellingen gelden afwijkende afspraken met de zorgverzekeraars waardoor er mogelijk kosten in rekening worden gebracht per verstuurd ZorgBericht. Controleer vooraf welke afspraken er met uw branchevereniging zijn gemaakt.

Kan ik ZorgBericht ook gebruiken voor uitwisseling met zorgprofessionals, zoals huisartsen en klinieken?

Ja, dat is zeker mogelijk. Let er wel bij op dat het telefoonnummer en eventueel e-mailadres gebruikt wordt van de ontvanger om in te kunnen loggen op ZorgBericht. Ook dient de ontvanger te weten welke geboortedatum ingevuld moet worden om in te kunnen loggen op ZorgBericht.

Ja, dat is zeker mogelijk. Let er wel bij op dat het telefoonnummer en eventueel e-mailadres gebruikt wordt van de ontvanger om in te kunnen loggen op ZorgBericht. Ook dient de ontvanger te weten welke geboortedatum ingevuld moet worden om in te kunnen loggen op ZorgBericht.

Kan ik voor meerdere patiënten tegelijk een ZorgBericht aanmaken om te gebruiken voor uitwisseling met zorgprofessionals, zoals huisartsen en klinieken?

Nee, dit is niet mogelijk. Een ZorgBericht kan alleen worden aangemaakt voor één patiënt tegelijk. Indien een huisarts van twee patiënten onderzoeken wenst te ontvangen dan ontvangt hij/zij twee aparte ZorgBerichten, elk met een eigen inloglink i.c.m. geboortedatum van de patiënt.

Nee, dit is niet mogelijk. Een ZorgBericht kan alleen worden aangemaakt voor één patiënt tegelijk. Indien een huisarts van twee patiënten onderzoeken wenst te ontvangen dan ontvangt hij/zij twee aparte ZorgBerichten, elk met een eigen inloglink i.c.m. geboortedatum van de patiënt.

Gerelateerde diensten

Alle diensten

Implementatie en realisatie

Bij Alphatron Zorgverbinders zorgen we voor een vlotte uitvoering van jouw project, van begin tot eind. Dankzij onze gestructureerde implementatiemethodiek en ervaren teamleden zorgen we voor efficiëntie en maatwerk. Ontdek hoe onze aanpak zorgt voor een naadloze implementatie, perfect afgestemd op jouw specifieke behoeften.

Analyse en advies

In een wereld vol technologische veranderingen is het cruciaal dat je zorgsystemen altijd optimaal functioneren. Met onze analyse- en adviesdiensten ondersteunen we je bij elke stap, van voorbereiding en optimalisatie tot voortdurende monitoring. Samen zorgen we ervoor dat je systemen veilig, efficiënt en toekomstbestendig blijven, afgestemd op de behoeften van jouw organisatie.

Beheer

Onze experts kennen jouw systemen en workflows van binnen en van buiten. Met ondersteuning op zowel technisch als functioneel beheer – remote én op locatie – zorgen we ervoor dat jouw systemen altijd soepel blijven draaien. Je krijgt een vaste consultant die jouw omgeving kent, waardoor je kunt rekenen op persoonlijke aandacht en gerichte support. Of je nu ICT-manager bent of beheerder: wij zorgen voor stabiliteit en optimale prestaties.

Wij maken gebruik van cookies. Lees hier meer over in onze Privacy Policy

Noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn essentieel voor het functioneren van de website. Zonder deze cookies kunnen basisfuncties zoals paginanavigatie en beveiligde toegang niet goed werken.
Functionele cookies
Deze cookies zorgen ervoor dat de website gebruiksvriendelijker wordt door je voorkeuren te onthouden, zoals taalinstellingen of inloggegevens, zodat je een betere en persoonlijkere ervaring hebt.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen ons om de prestaties van de website te analyseren en verbeteren. Ze verzamelen geanonimiseerde informatie over hoe bezoekers de site gebruiken, zoals welke pagina’s het meest worden bezocht.
Targeting cookies
Deze cookies worden gebruikt om je online gedrag te volgen en gepersonaliseerde content of advertenties aan te bieden, zowel op onze site als daarbuiten.
Social media cookies
Deze cookies maken het mogelijk om content te delen via social media-platforms en om interactie met onze social kanalen direct via de website mogelijk te maken.